U galeriji Kulturnog centra Paraćin od ponedeljka 26. aprila do petka 14. maja građani će moći da vide izložbu “Zlatno doba” slikara Baneta Jelića Svi zaintersovani pojedinačno ili u manjim grupama, uz obavezno poštovanje preventivnih mera, mogu posetiti galeriju svakog radnog dana u prepodnevnim časovima.
Bane Jelić (Beograd, 11. jun 1967) je srpski rok muzičar, slikar i pisac.
Poznatiji je po bendovima Viktorija, Neverne Bebe, Osvajači. Bavi se profesionalno slikarstvom. Prvu izložbu slika pod nazivom Talasi i
maštarije prikazao je u Beogradu u Pedagoškom muzeju 2019. godine, zatim u Paraćinu, Batočini, Vršcu, na
Prot festu u Bijeljini u Galeriji Centra za kulturu na kolektivnoj izložbi 2019. god., u Beogradu u Pedagoškom muzeju 2020. godine pod nazivom Zlatno doba (izložbu je
otvorila Maja Živanović, likovni kritičar i novinar), u UMMUS-u u Kragujevcu na kolektivnoj izložbi, u Kulturnom centru Novog Sada pod nazivom Vremeplov u Kulturnom centru Kraljevo pod nazivom Zlatno doba u domu kulture Trstenik i Kulturnom centru Kruševac. 2021 godine. Omiljene tehnike akril, ulje na platnu, pastel. Mnoga njegova dela nalaze se u privatnim kolekcijama u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Švedskoj, Italiji, Nemačkoj.
Pored muzike i slikarstva Bane je veliki ljubitelj književnosti, a deo svog vremena provodi i pišući. Objavljivao je radove u književnom zborniku Arte stih (3 i 4) u Beogradu 2015. i 2016. i u časopisu Svetosavsko ognjište (2016 i 2017, Johanezburg). Za izdavačku kuću Logos objavljuje prvu knjigu u nadrealističkoj formi pod nazivom Ognjeno ogledalo 2017. godine predgovor pisali Dragoslav Bokan i Dejan Nikolić. Održana je promocija knjige i na Prot Festu u Bijeljini 2019. god. Promovisao je i na sajmu knjiga na Logosovom štandu izdavača Vladimira Medenice
Bane Jelić „Zlatno doba“
“Ljubav prema koloritu, gestu i apstrakciji – tako bi u par reči, mogao da se sažme likovni opus beogradskog slikara i muzičara Baneta Jelića. Ta neraskidiva vezanost za apstraktni način razmišljanja i stvaranja, u njegovom radu može da se tumači i sagledava dvojako. I na ovoj postavci prepoznatljive su dve grupe likovnih dela, koja su sintetizovana u jedinstvenu celinu, specifično umetnikovo „zlatno doba“. Jedan deo slika je narativan i asocijativan, sa figurativnim momentima i simbolima a kontrastnog kolorita…dok se u drugoj grupi radova, umetnik udaljava od realnosti i ostavlja vidljivim slučajno nastale spletove linija i tragove curenja boje, koji pojačavaju utisak vitalnosti. U tom ciklusu, akcenat je na osnovnim likovnim elementima – boji, liniji i kompoziciji.
U nekoliko slika, gde Jelić stremi figurativnom, možemo da primetimo univerzalne motive, koji se ciklično ponavljaju. To su sveće, simboli mira i novih početaka. Često, u prvom planu, koristi i makove u cvatu. Oni su kraljevi cveća, i imaju znamenje ljubavne vatre, ali i krvi.
Izdvojila bih slike – „Atos“ i “Tajland“. Prva je koloritski mirna…plave osnove sa svećama i pticama, koje kao da izleću iz slike a simboli su spone između neba i zemlje. Druga je najrealističnija od svih predstavljenih, toplih boja i neobične arhitekture, a otkriva nam mističan svet Istoka.
Iako su iskustva, putovanja, snovi – osnova svake slike Baneta Jelića, način na koji se izražava, a to je uglavnom asocijativna apstrakcija… daje prostora svakom posmatraču za dijalog, ali i subjektivno spoznavanje suštine likovnosti.” rekla je o ovom umetniku i njegovom stvaralaštu Maja Živanović, novinar i likovni kritičar.
FOTO: Kulturni centar Paraćin