Projekat paraćinskog muzeja prošao među 100 prijavljenih projekata iz celog sveta

Projekat “Creative Glass LAB“ u organizaciji paraćinskog muzeja i Instituta za kreativno preduzetništvo i inovacije dobio je, među 100 prijavljenih projekata iz celog sveta, pokroviteljstvo Međunarodnog komiteta za staklo, odnosno organizatora UN Međunarodne godine stakla 2022.

Među 100 prijava iz celog sveta, predsedništvo Međunarodnog komitet za staklo – organizatora UN Međunarodne godine stakla 2022. odobrio je pokroviteljstvo projektu “Creative Glass LAB” instituta za kreativno preduzetništvo i inovacije i Zavičajnog muzeja u Paraćinu.

Time je inovativni model revitalizacije staklarstva koji su osmislile ove dve organizacije dobio i potvrdu međunarodne zajednice i vetar u leđa za nastavak daljeg rada u ovoj oblasti. Tim
povodom, krajem septembra u Paraćinu biće održana eksperimentalna laboratorija namenjena
revitalizaciji staklarstva. Građani, kreativni preduzetnici i svi zainteresovani imaće priliku da nauče tehnike ecovanja, osmisle i naprave svoju čašu sa ličnim ili porodičnim monogramom, a
drugog dana laboratorije poznati dizajnerski tim REMAKE studija iz Beograda održaće radionicu redizaniranja stakla pop-up intervencijama. Sve ove aktivnosti odvijaju se u okviru
inicijative “Digitalno staklo Srbija/Digital Glass Serbia” koju su pokrenuli Zavičajni muzej Paraćin i Institut za kreativno preduzetništvo i inovacije u 2021. godini sa ciljem zaštite i revitalizacije staklarstva kroz kreativno preduzetništvo, digitalnu umetnost i savremeno oblikovanje stakla.
Monogrami su se pojavili još pre nove ere na kovanicama novca. To su simboli koji se sastoje od najčešće dva (inicijali) ili tri slova (početnog, srednjeg i poslednjeg slova ličnog imena) i određenog vizuelnog elementa. U vreme monarhija služili su za obeležavanje javnih ustanova,
raznih ličnih predmeta i pečate kako bi se označilo kome pripadaju i ojačala veza sa vadarima.

Monogrami se oduvek koriste kako bi njihovi vlasnici formirali lični identitet u javnosti. U staklarstvu vrhunac njihove popularnosti je tokom 18. i 19. veka. Staklarske radionice su veoma
često osmišljavale porodične monograme i utrkivale se koja će ponuditi lepši i originalniji monogram. Najčešće su se na staklu izrađivali tehnikom ecovanja (samostalno ili u kombinaciji
sa graviranim elementima dekoracije) koja je u Srpskoj fabrici stakla bila veoma popularna početkom 20. veka. Na više od 100 modela čaši i boca koje je u to vreme proizvela Paraćinska fabrika mogu se naći različite dekoracije tehnikom ecovanja.
Stilizovane elemente za ćirilične monograme ukrašene motivima sa Paraćinskog stakla iz prve polovine XX veka osmislila je umetnica Sara Masnikosa koja će polaznike naučiti o osnovama
likovnih kompozicija na monogramima. Drugog dana, polaznici radionice će redizajnirati predmete od stakla pop-up intervencijama i tehnikom listera uz mentorstvo dizajnerskog tima iz
REMAKE studija.

Ovim aktivnostima Zavičajni muzej i Institut za kreativno preduzetništvo i inovacije otpočinju proslavu Međunarodne godine stakla 2022. koju će nastaviti lansiranjem platforme “Digitalno
staklo Srbije” u oktobru, a nastaviti u novembru međunarodnom konferencijom Creative Glass.

Latest articles

spot_imgspot_img

Related articles

spot_imgspot_img