Za sve čokoholičare prva pomisao na čokoladu navodi na razmišljanja o uživanju u slatkim zalogajima
i osećaju zadovoljstva. Ipak, kada pogledamo put ovog omiljenog proizvoda iz daleke Afrike do naših
stolova potrebno je zapitati se kako se kakao, kao osnovna sirovina čokolade, zapravo proizvodi.
Pomisao na decu na poljima u zapadnoj Africi, kojima čokolada ne predstavlja izvor zadovoljstva već
posla koji obuhvata i rad noću, predstavlja jedan od razloga zašto se kakao svrstava u kritične sirovine.
Dodatni razlozi za to su niske naknade uzgajivača, nestabilna cena sirovine i neizvesnost tržišta kakaoa, zbog čega često dolazi i do krčenja zaštićenih šumskih područja radi dodatne zarade.
Kada malo dublje razmislimo shvatimo da čokolada nije samo mali komad zadovoljstva, već nas ona
može naučiti mnogim stvarima, pa čak nam i pružiti priliku da nekome pomognemo.
Dobar primer je kompanija Lidl koja je u cilju osvešćivanja ovog problema uvrstila u svoju ponudu čokoladu Way To Go, napravljenu od kakaoa koji potiče iz održivog uzgoja u Gani, čiji proizvodni proces obezbeđuje bolje uslove uzgajivača, a istovremeno doprinosi zaštiti životne sredine.
Da doprinos ne ostane samo na nivou podizanja svesti javnosti čini način na koji kompanija Lidl
zajedno sa Fairtrade-om pomaže uzgajivačima da direktno profitiraju od svake prodate čokolade kroz prosleđivanje fiksne premije. Dakle, premija Fairtrade-a ih štiti od variranja cena na svetskom tržištu,
a premija Lidla obezbeđuje dugoročne benefite za male uzgajivače na nekoliko načina – s jedne strane, oni prolaze kroz obuke o održivom uzgoju kakaoa kako bi došli do većih prinosa i prihoda vodeći istovremeno računa o životnoj sredini, a sa druge Lidl podržava članove udruženja pri
diversifikaciji proizvodnje kako bi ekonomski bili nezavisniji od uzgoja kakaoa.
Tako od sada možemo bez griže savesti uživati u malim zalogajima sreće, znajući da upravo tim
zalogajima doprinosimo nečijem boljem sutra.
O Lidlu
Kompanija Lidl deo je nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), jednog od vodećih prehrambenih
diskontnih lanaca u Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta i broji više od 310.000 zaposlenih.
Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 47 prodavnica u
32 grada širom zemlje. Lidl Ima dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudi
jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu su prepoznatljivi u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe” za 2021. godinu.